REGULAMIN NABORU DO BURSY SZKOLNEJ NR 1 W JELENIEJ GÓRZE
NA ROK SZKOLNY 2023/2024
Rozdział 1
Postanowienia wstępne
- Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest zgodnie z:
- ) USTAWĄ z dnia 14 grudnia 2016 r. PRAWO OŚWIATOWE (Dz.U.2021.1082 z późn. zm.);
- ) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI i NAUKI z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 2431);
- ) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz.U. 2017 poz. 1628);
- ) UCHWAŁĄ NR 294.XL.2017 RADY MIEJSKIEJ JELENIEJ GÓRY z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie kryteriów rekrutacji do burs szkolnych i Statutem Bursy Szkolnej nr 1 w Jeleniej Górze.
- Zasady rekrutacji ogłasza się w porozumieniu z organem prowadzącym.
- Rekrutacja prowadzona jest łącznie do Bursy przy ulicy Jana Kilińskiego 5, 7 i oddziału Bursy przy ulicy Jana Kilińskiego 38. Przydziału do poszczególnych grup wychowawczych dokonuje Dyrekcja kierując się organizacją pracy placówki oraz względami wychowawczymi.
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora Bursy.
- Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
- ) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych,
- ) ocena dokumentów przedłożonych przez kandydatów,
- ) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
- Do Bursy przyjmowani są uczniowie klas VII i VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, dla dzieci i młodzieży oraz szkół artystycznych, w tym uczniowie wymagający stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, a także słuchacze kolegiów pracowników służb społecznych, w wieku do 24 roku. Rekrutacja przeprowadzona jest w terminie od 15.05.2023 r. do 31.07.2023 r.
Rozdział 2
Postępowanie przygotowawcze
- Do dnia 03.04.2023 r. dyrektor powołuje komisję rekrutacyjną, która przeprowadza postępowanie rekrutacyjne i wyznacza jej przewodniczącego.
- Wychowankowie Bursy, którzy spełniają wymogi formalne mają prawo przystąpić do rekwalifikacji na kolejny rok szkolny. Podanie o rekwalifikację stanowi załącznik nr 1 do Regulamin naboru do Bursy Szkolnej nr 1 w Jeleniej Górze.
- Do 28.04.2022 r. rodzice/opiekunowie lub pełnoletni wychowankowie Bursy składają podanie rekwalifikacyjne na rok szkolny 2023/2024.
- Rada Pedagogiczna ocenia wnioski i dokonuje rekwalifikacji.
- Rekwalifikacji można odmówić gdy:
- ) wychowanek nie spełnia wymogów formalnych zakwalifikowania do placówki,
- ) wychowanek rażąco lub wielokrotnie naruszał Regulamin lub Statut Bursy,
- ) wychowanek nie prezentuje właściwych postępów w nauce (więcej niż jedna ocena niedostateczna na semestr),
- ) wychowanek nie uczęszcza na zajęcia szkolne – nieusprawiedliwione nieobecności przekraczają 15% ogólnego czasu zajęć.
- W związku z punktem 5, podpunkt 2), 3) i 4) możliwa jest rekwalifikacja warunkowa. Przy rekwalifikacji warunkowej Rada Pedagogiczna placówki ustala warunki, jakie musi spełnić wychowanek, aby być przyjęty do Bursy i termin ich spełnienia.
- Dyrektor Bursy do 12.05.2023 r. ogłasza wyniki rekwalifikacji i liczbę wolnych miejsc.
- Rodzice/opiekunowie rekwalifikowanych wychowanków zobowiązani są potwierdzić fakt chęci korzystania z miejsca w następnym roku szkolnym, poprzez wpłatę na konto Bursy o numerze: 67 1160 2202 0000 0001 7588 9892 opłaty 150 złotych na poczet zakwaterowania w pierwszym miesiącu pobytu. Termin wpłaty: do dnia 29.05.2023 r. – decyduje data wpływu środków na konto Bursy. W przypadku rezygnacji z miejsca w Bursie kwota nie jest zwracana.
- Wychowankowie, którzy nie zostali rekwalifikowani mogą ubiegać się o miejsce w Bursie w normalnym trybie, z wyłączeniem wychowanków, o których mowa w pkt 5 nin. rozdziału.
Rozdział 3
Postępowanie rekrutacyjne
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się na wolne miejsca.
- Dyrektor Bursy w uzgodnieniu z organem prowadzącym, ustala i podaje do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń Bursy i stronie internetowej Bursy, terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy składania dokumentów on-line.
- Rodzice niepełnoletnich uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych, którzy ubiegają się o miejsce w Bursie zobowiązani są złożyć stosowne podania wraz z załącznikami. Wzór podania stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu naboru do Bursy Szkolnej nr 1 w Jeleniej Górze w formie hiperłącza (Link do podania będzie aktywny od 15.05.2023 r. godz. 8:00)
- Podania należy składać w terminieod 15 maja do 19 czerwca 2023 r.
- Kryteria i punktacja brana pod uwagę podczas rekrutacji do burs szkolnych wynikają z UCHWAŁY NR 294.XL.2017 RADY MIEJSKIEJ JELENIEJ GÓRY z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie kryteriów rekrutacji do burs szkolnych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Jelenia Góra:
- ) w przypadku kandydata niepełnoletniego:
Lp. | Kryterium | Liczba punktów | Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryterium | Wzory oświadczeń |
1 | wielodzietność rodziny kandydata | 10 | oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego kandydata o wielodzietności. | Załącznik nr 3 Oświadczenie o wielodzietności |
2 | niepełnosprawność kandydata | 10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata) | |
3 | niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata | 10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata) | |
4 | niepełnosprawność obojga rodziców kandydata | 10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata) | |
5 | niepełnosprawność rodzeństwa kandydata | 10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata) | |
6 | samotne wychowywanie kandydata w rodzinie | 10 | prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata) oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz nie wychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem | Załącznik nr 4 Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem |
7 | objęcie kandydata pieczą zastępczą | 10 | dokument potwierdzający objęcie dziecka pieczą zastępczą (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez opiekuna prawnego kandydata) | |
8 | miejsce zamieszkania kandydata w odległości uniemożliwiającej codzienny dojazd do szkoły | 10 | oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego kandydata o miejscu zamieszkania | Załącznik nr 5 Oświadczenie o miejscu zamieszkania kandydata |
9 | kandydat posiada rodzeństwo aktualnie zamieszkujące w bursie | 8 | oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego kandydata o zamieszkaniu rodzeństwa w bursie oraz potwierdzenie bursy na podstawie ewidencji | Załącznik nr 6 Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego kandydata o zamieszkaniu rodzeństwa w Bursie |
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania | 88 |
- ) w przypadku kandydata pełnoletniego:
Lp. | Kryterium | Liczba punktów | Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryterium | Wzór oświadczeń |
1 | wielodzietność rodziny kandydata | 10 | oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego kandydata o wielodzietności | Załącznik nr 3 Oświadczenie o wielodzietności |
2 | niepełnosprawność kandydata | 10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata) | |
3 | niepełnosprawność dziecka kandydata | 10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata) | |
4 | niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę | 10 | orzeczenie o niepełnosprawności (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez kandydata) | |
5 | samotne wychowywanie dziecka przez kandydata | 10 | prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu (oryginał, notarialnie poświadczona kopia lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna prawnego kandydata) oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz nie wychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem | Załącznik nr 4 Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem |
6 | miejsce zamieszkania kandydata w odległości uniemożliwiającej codzienny dojazd do szkoły | 10 | oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego kandydata o miejscu zamieszkania | Załącznik nr 5 Oświadczenie o miejscu zamieszkania kandydata |
7 | kandydat posiada rodzeństwo aktualnie zamieszkujące w bursie | 8 | oświadczenie kandydata o zamieszkaniu rodzeństwa w bursie oraz potwierdzenie bursy na podstawie ewidencji | Załącznik nr 6 Oświadczenie o zamieszkaniu rodzeństwa kandydata w Bursie |
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania | 68 |
- Dokumenty niezbędne do potwierdzenia danego kryterium – należy niezwłocznie po uzupełnieniu podania online przesłać w formie papierowej na adres Bursy (58-500 Jelenia Góra, ul. Kilińskiego 5,7) lub w formie elektronicznej podpisane podpisem kwalifikowanym na adres mailowy Bursy (rekrutacjabursajg@gmail.com). Termin nadsyłania dokumentów upływa z dniem 22.06.2023 r. – decyduje data wpływu dokumentów do Bursy.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu Bursa Szkolna nr 1 w Jeleniej Górze, nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.
- Do Bursy nie są przyjmowane dzieci i młodzież, którym placówka nie może zapewnić odpowiedniej opieki i wychowania w stosunku do ich dysfunkcji rozwojowych lub zdrowotnych, w szczególności dotyczy to dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie lub zagrożonej niedostosowaniem społecznym. Do Bursy mogą być przyjęci uczniowie szkół ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi związanymi z dysleksją, dysgrafią, dyskalkulią oraz zaniedbaniami edukacyjnymi.
- Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do Bursy w dniu 26.06.2023 r. Lista zawiera nazwiska i imiona kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz informację o liczbie wolnych miejsc. Listę udostępnia się poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w holu Bursy.
- Osoby zakwalifikowane do Bursy zobowiązane są potwierdzić fakt chęci korzystania z miejsca w następnym roku szkolnym, poprzez wpłatę na konto bursy o numerze:
67 1160 2202 0000 0001 7588 9892 opłaty 150 złotych na poczet zakwaterowania w pierwszym miesiącu pobytu. Termin wpłaty: do dnia 25.07.2023 r. – decyduje data wpływu środków na konto Bursy. W przypadku rezygnacji z miejsca w Bursie kwota nie jest zwracana. - Dnia 31.07.2023 r. komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do Bursy.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w pkt 12. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzic/opiekun kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora Bursy odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor Bursy w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania podejmuje decyzję w sprawie uwzględnienia lub nieuwzględnienia odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora Bursy służy odwołanie do sądu administracyjnego.
Rozdział 4
Postępowanie uzupełniające
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Bursa nadal dysponuje wolnymi miejscami, komisja rekrutacyjna przeprowadza postępowanie uzupełniające.
- Zasady postępowania uzupełniającego są takie same jak pierwszego postępowania, dla podań (wraz załącznikami potwierdzającymi kryteria) złożonymi do 20.08.2023 r.
- Osoby, które brały udział w pierwszym postępowaniu rekrutacyjnym, tylko potwierdzają pisemnie chęć udziału w drugim postępowaniu rekrutacyjnym. Osoby, które brały udział w pierwszym postępowaniu mają również prawo uzupełnić swój wniosek.
- Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
Rozdział 5
Postępowanie końcowe
- W okresie poza rekrutacją o przyjęciu do Bursy decyduje dyrektor w miarę posiadanych wolnych miejsc.
- Przyjęcie wychowanka relegowanego z tej lub innej bursy wymaga zgody Rady Pedagogicznej placówki.
- Dokumentacja z postępowania kwalifikacyjnego jest przechowywana w Bursie przez 2 miesiące od jego zakończenia, a następnie w ciągu 30 dni dokumenty kandydatów, którzy nie zostali przyjęci do Bursy są niszczone lub (na ich wniosek lub wniosek ich prawnych opiekunów) mogą być im wydane.
- Zmiany regulaminu należą do dyrektora Bursy.